Självpublicerad politisk thriller på bästsäljarlistan

2014-02-18

Operation Scimitar handlar om terror och dess hot mot västvärlden ur ett fiktivt perspektiv. Boken, författad av pseudonymen Adrian Andersson, baseras på författarens personliga erfarenhet av krig och konflikt och beskriver ett skräckscenario. Manuskriftet refuserades av flera traditionella förlag och gavs slutligen ut via självpublicering. Nu ligger Operation Scimitar på Bokias top 10-lista och författaren Erik Lewin har valt att avslöja sin verkliga identitet.

Författaren till Operation Scimitar, Erik Lewin, officer inom specialförbanden och därefter säkerhetschef och rådgivare främst i Mellanöstern och Centralasien, ville dela med sig av det som han upplevt i tjänsten.
Det verklighetsbaserade manuskriptet, ett högst aktuellt tema inom världspolitiken, blev refuserat av flera traditionella förlag. Ett av de större förlagen visade till slut intresse – men för utgivning först två år senare.

Slutligen bestämde sig författaren för att ge ut boken via självpubliceringsföretaget Books On Demand - och idag ligger Operation Scimitar på Bokias top 10-lista.

Operation Scimitar är en skräckvision i romanform över de möjliga konsekvenserna av organiserad terrorism och den sårbarhet vi själva byggt in i våra högteknologiska samhällen. Det är också en tankeställare till västvärldens medborgare om vad vårt agerande i mellanöstern kan skapa. Det är ett djärvt manuskript men jag står verkligen för det jag skrivit, säger Erik Lewin.

Operation Scimitar säljs på bl.a. Bokus, CDON, Amazon och Adlibris. Inköpspriset är SEK 299,00.

För frågor eller recensionsexemplar av boken, vänligen kontakta:

Marketing & PR BoD Sverige

Det här är självpublicering
Självpublicering innebär att författaren har möjlighet att snabbt och förmånligt kunna publicera sin bok både som tryckt exemplar och som e-bok. Därtill behåller författaren full kontroll över bokens innehåll och utformning. Eftersom böckerna trycks först på beställning, med så kallad print-on-demand-teknik, tar författaren heller ingen finansiell risk. För mer information, besök www.bod.se