Reklamen och alkoholen

Reklamen och alkoholen

Nicole Törsleff

Mjukband

32 sidor

ISBN-13: 9789175692197

Förlag: Books on Demand

Utgivningsdatum: 16.03.2015

Språk: Svenska

Färg: Ja

Betyg::
0%
129,00 kr

inkl. moms / exkl. frakt

Tillgänglig

Din egen bok!

Bli författare med BoD och ge ut din bok och e-bok i bokhandeln.

Läs mer
Reklamen och alkoholen är en handbok som berör makten och fällorna som reklamen har på alkoholen, en makt som även berör hälsa, omsorg, socialt arbete och socialt ansvar. Reklamen som åtföljs av en varningstext har bidragit till detta collage som belyser tvetydigheten, sarkasmen, cynismen och ironin i högsta grad motsägelsefullt i förhållande till varningstexten. Detta leder till 3 frågor:

1. Är reklamproducenterna medvetna om det tvetydiga budskapet?
2. Hur dra gränsen?
3. Får man skriva vad man vill bara det lockar till köp? Ett köp som orsakar missbruk, endast för att det är lönsamt...

Det handlar om att belysa ett visst element ur en annorlunda synvinkel.
Verkligheten var värre än dikten.
Nicole Törsleff

Nicole Törsleff

Det finns inga presskommentarer tillgängliga just nu.

Skriv din egen recension
Logga in här för att lämna en recension.