Samhälle, politik & medier

Massmedia formar vårt samhälle. Vi påverkas dagligen av information genom olika medier. Genom dessa medier förmedlas information av olika slag med syfte att upplysa, påverka, väcka intresse, skapa avsky, öka kunskapen, sälja något, med mera. Detta kan leda till att vi agerar på ett eller annat sätt i samhället eller stöder ett eller annat politiskt parti. Korrekt hantering av detta informationsflöde är idag en utmaning och kräver att medborgarna engagerar sig i politiken och vad som händer omkring oss. Genom BoD:s böcker kan du skapa klarhet i informationsflödet.  

Sida
  1. Sverige - ett land för oss alla
    Sverige - ett land för oss alla Rolf Norberg
    Mjukband Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 11.02.2022
  2. Guds ord vann spridning
    Guds ord vann spridning Svensk pingstmission i Karnataka Indien 1941-2021
    Torulf Holmberg
    Mjukband Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 31.01.2022
    170,00 kr
    Bok

    inkl. moms / exkl. frakt

    Tillgänglig

  3. Att vara Anhörig till någon man älskar
    Att vara Anhörig till någon man älskar på gott och ont
    Mary Elisa Kinlund
    Mjukband Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 31.01.2022
  4. How To Make Money Last & Life Work
    How To Make Money Last & Life Work Mi Linnor
    Mjukband Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 27.01.2022
  5. Sweden
    Sweden The elitist country
    Aram Tofek
    Mjukband Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 25.01.2022
  6. SVERIGES NEDGÅNG OCH...
    SVERIGES NEDGÅNG OCH... - en bok om Sveriges framtid och varför vi är där vi är.
    Magnus Lagerkvist
    Inbunden bok Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 24.01.2022
  7. De där tyskarna
    De där tyskarna Andreas Aretis
    Mjukband Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 07.01.2022
  8. Räkmackan
    Räkmackan Hur kunde en socionom bli uteliggare?
    Lisa Bringegård
    Mjukband Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 28.12.2021
Sida

Sociala medier

Vi påverkas idag i hög grad av den information som når oss. Det kan t.ex. vara att vi anpassar oss efter väderleksrapporter eller att vi köper en viss produkt som vi hört mycket om. Framväxten av nya sociala medier har i hög grad påverkat möjligheten för vanliga medborgare att ta del av information och sprida egna uppgifter och tankar kring vad som händer både i privatlivet och i samhället som helhet. Texter, bilder och filmer delas snabbt när något händer. Sociala medier kompletterar de traditionella. Dessutom är de sociala medierna i allt högre grad förmedlare av egna nyheter, där de traditionella medierna i stället tvingas haka på efteråt.

Search engine powered by ElasticSuite