Samhälle, politik & medier

Massmedia formar vårt samhälle. Vi påverkas dagligen av information genom olika medier. Genom dessa medier förmedlas information av olika slag med syfte att upplysa, påverka, väcka intresse, skapa avsky, öka kunskapen, sälja något, med mera. Detta kan leda till att vi agerar på ett eller annat sätt i samhället eller stöder ett eller annat politiskt parti. Korrekt hantering av detta informationsflöde är idag en utmaning och kräver att medborgarna engagerar sig i politiken och vad som händer omkring oss. Genom BoD:s böcker kan du skapa klarhet i informationsflödet.  

Sida
  1. Grekiska livstycken Svenska kvinnors berättelser
    Kicki och Gunnar Lidén
    Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 07.03.2016
  2. Nationens fiende Om mordet på Olof Palme
    Lars Larsson
    Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 01.02.2016
    299,00 kr
    Bok

    inkl. moms / exkl. frakt

    Tillgänglig

  3. Under tamarisken Vardagsintryck från Grekland 2011-2016
    Gunnar Lidén
    Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 12.04.2016
  4. Sverigedemokraterna Inifrån och utifrån
    Lars-Arne Sjöberg
    Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 12.04.2016
  5. Populär
    Nationens fiende Om mordet på Olof Palme
    Lars Larsson
    Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 09.08.2016
  6. Martin Luther Frihetens profet en samtalsbok
    Yvonne Iversen
    Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 27.03.2017
  7. Skandinavisk Katolsk Tidskrift Nummer 5, 2016
    Jon Peter Wieselgren, Erik Persson
    Förlag: Books on Demand Utgivningsdatum: 27.06.2016
    139,00 kr
    Bok

    inkl. moms / exkl. frakt

    Tillgänglig

  8. Folkbildning & Forskning Årsbok 2016
    Redaktionen Föreningen för folkbildningsforskning
    Förlag: Föreningen För Folkbildningsforskning Utgivningsdatum: 18.04.2016
    172,99 kr
    Bok

    inkl. moms / exkl. frakt

    Tillgänglig

Sida

Sociala medier

Vi påverkas idag i hög grad av den information som når oss. Det kan t.ex. vara att vi anpassar oss efter väderleksrapporter eller att vi köper en viss produkt som vi hört mycket om. Framväxten av nya sociala medier har i hög grad påverkat möjligheten för vanliga medborgare att ta del av information och sprida egna uppgifter och tankar kring vad som händer både i privatlivet och i samhället som helhet. Texter, bilder och filmer delas snabbt när något händer. Sociala medier kompletterar de traditionella. Dessutom är de sociala medierna i allt högre grad förmedlare av egna nyheter, där de traditionella medierna i stället tvingas haka på efteråt.